Gourmet з Любимівки розповіли про свій підхід до комунікації аспарагуса і європейський досвід

Поділилися з Sostav.ua своїм досвідом у просуванні аспарагуса на українському ринку і порівняли його з культурою вживання аспарагуса в Європі.

20200504 1

Почався сезон аспарагуса.

У Західній Європі аспарагус вирощували завжди, він дуже популярний і продається майже як коммодіті, як у нас полуниця, але тільки якщо б у нас проводили фестивалі полуниці і створювали музеї полуниці. Аспарагус — це європейський символ весни й улюблений овоч.

20200504 2

Але український аспарагус, з моменту свого народження 15 років тому, відноситься до преміальних нішевих культур. Це відбивається в назві першого українського аспарагуса — "Gourmet з Любимівки".

20200504 3

Аспарагус в Україні асоціюється з преміальної їжею, не тільки через вартість, але і через його вишукану подачу. Спаржу супроводжують лосось, якісна шинка або м'ясо, оливкова олія, сир пармезан, Рислінг. Та й виглядає аспарагус незвично і фотогенічно. Ось фотографії з конкурсу покупців "Gourmet з Любимівки": страви, які вони приготували зі спаржею.

20200504 4

Такі полярні точки, від яких маркетинг цієї культури починає сходитися.

Звичайно, в Європі з'явилися і ритейл-бренди спаржі.

20200504 5

Але при цьому європейський аспарагус подається демократично. Якщо і є преміальна подача в цій категорії, то в США.

20200504 6

І на зрілому європейському ринку, і в Україні переважає центральне позиціонування брендів аспарагуса, відбудова не практикується.

20200507

Наприклад, в Німеччині більше половини продажів аспарагуса йде безпосередньо з ферм, на які приїжджають клієнти. Вони добре проводять час і купують аспарагус, полуницю, молоду картоплю. Більшість німецьких ферм створюють прості ресторани, в яких можна відразу пообідати улюбленим аспарагусом, купити голландський соус з місцевих яєць або готовий суп з білого аспарагуса. Чимось схоже на карпатські форелеві господарства, правда?

20200504 7

Якісний свіжий доступний аспарагус цінний, як такий, — бренди лише супроводжують це повідомлення комунікацією. Для "Gourmet з Любимівки" ідеєю для комунікації в цьому році став "Марафон аспарагуса". Справа в тому, що у аспарагуса дуже короткий сезон, всього 2 місяці. Стартувавши 25 березня, "Любимівка" відраховує і показує кожен день з життя української спаржі.

20200504 8

Важлива візуальна точка дотику цих різних шляхів — упаковка. Вид упаковки із закритою нижньою частиною і відкритою верхньою застосовується і в європейському, і в українському продукті. Він дає можливість бачити кінчики: це найсмачніша і найніжніша частина аспарагуса (як кажуть шефи — "Роллс-ройс спаржі"), а також тримати нижній зріз аспарагуса максимально вологим, щоб продовжити свіжість овоча.

20200504 9

20200504 10

В Європі найпоширеніша колірна гамма для аспарагуса — біле і зелене: колір свіжості. Свіжість спаржі — повідомлення, що нерідко зустрічається в категорії, як в цій чеській рекламі.

20200504 11

Але найпоширеніші повідомлення й інтонація в категорії — родинність. Родинність і працьовитість.

20200504 12

20200504 13 

Сім'я Боден йшла за цим ж шляхом. Вся сім'я була залучена в процес і пишається своїм продуктом. Наприклад, протягом трьох років Йохан Боден з дружиною Ларисою та трьома дітьми проводив майстер-класи готування аспарагуса в магазині GoodWine.

20200504 14

Мета — навчити готувати і розповісти про продукт, а також організувати першу пробу.

У "Gourmet з Любимівки" сама історія дуже сімейна. Розповідає Лариса Боден:

 «Мій чоловік, швед Йохан Боден, що живе в Україні більше 20 років, — фанат білого аспарагуса. Але раніше його було не купити в Україні, і на свій день народження 20 квітня Йохан завжди привозив його з європейських відряджень. Забруднені ділові костюми, перевантаження. І в якийсь момент було прийнято рішення почати вирощувати спаржу тут. Так почався "Gourmet з Любимівки". Як сімейне хобі. Спочатку білий аспарагус, потім зелений, виключно для потреб сім'ї. Врожаю ставало все більше. Ми пригощали друзів, а ті, в свою чергу, пригощали своїх друзів і поступово щось почали продавати в ресторани Києва. Нам допомагав друг, німець Фальк Небегер, який на той момент був відомим київським ресторатором і шанувальником аспарагуса. І, нарешті, в 2014 році була створена компанія, і з'явився брендований продукт. Спочатку ми зайшли в ресторани, так як вони допомагали розвивати культуру і знали, як його готувати. Потім почалася співпраця з рітейлом, першим великим клієнтом став магазин GoodWine і мережа METRO. Зараз це щільне партнерство з багатьма ритейлерами, крім вищеназваних - "Сільпо", NOVUS, "Таврія В", "Мясторія", WINETIME — і онлайн-продавцями (FreshMart)».

Родинність аспарагуса відбивається і у співробітництві з інфлюенсерамі: і на Заході, і у сім'ї Боден. Ось недавній приклад: сусід заніс Гордону Рамзі, який сидить на карантині, пучок спаржі.

20200504 15

А ось свіжа колаборація "Любимівки" з українським зоряним шеф-кухарем Володимиром Ярославським:

 "Спаржа з ​​Gourmet з Любимівки це мої друзі — і вже котрий рік вирощують супер-продукт у нас в Україні! Рекомендую!"

20200504 16

Душевна сімейна інтонація "Gourmet з Любимівки" втілюється і в стікері для Telegram: це обійми розкриті для близьких людей і для всіх фанатів аспарагуса.

20200504 17

І людям це подобається, ми бачимо органічне зростання тих, хто підписався на сторінку бренду і взаємодіючих з нею.

20200504 18

Європейський кулінарний досвід припав до смаку Україні 2020.